pátek 8. ledna 2016

Lady Susan ► O ženě se špatnou pověstí

Autor: Jane Austen
Překlad: Tomáš Tulinger
Název: Lady Susan
Žánr: Novela
Rok vydání: 2009, originál 1794
Počet stran: 120
Nakladatelství: Daranus

Zdroj
Lady Susan má špatnou pověst. Každý si o ni myslí jenom to ošklivé včetně Reginalda De Courcyho. Jenomže jednoho dne se rozhodne Lady Susan navštívit Reginalda a jeho sestru. Reginald naprosto mění názor na Lady Susan avšak jeho sestra v ní vidí pořád to nejhorší. Dcera Lady Susan se rozhodne utéct ze své internátní školy, tak ji matka musí nechat přivést za sebou. Stane se dlouhý řetězec událostí a jak bude reagovat Reginald a jeho sestra?


,,Ovšem naplňuje mě úžasem, že si ji oblíbil navzdory svému původnímu názoru a přesvědčení."

Lady Susan byla moje první kniha od Jane Austen a mile mě překvapila. Měla jsem strach, že mně nebude vyhovovat styl psaní, jelikož je to přece jenom trochu starší. Ale četlo se mi to nádherně a všechno bylo moc hezky popsané a četlo se to rychle. Kniha měla pouhých 120 stránek, takže kniha na jeden večer.


Celá kniha byla psaná v dopisech, což mi přišlo neuvěřitelně super. Mám ráda, když je román psaný v dopisech, protože to urychluje děj. Díky tomu, že byl v knize rodokmen jsem se v knize neztrácela ve jménech a kdo je kdo. Opravdu mi to moc pomáhalo, abych se lépe zorientovala. Nejvíce mě na knize potěšil konec. I když dopisy skončily, tak autorka napsala, jak to celé dopadlo. Nemám moc ráda otevřené děje, tím pádem mě tahle kniha opravdu moc koncem potěšila.

,,Myslím, že se zabývá nepříjemnými úvahami, i když city a pocity některých lidí prostě nelze pochopit."

Jediné, co bych na knize mohla vytknout, bylo to, že se tam nikde neobjevuje datum, které bych možná docela uvítala, ale je to přece jenom taková malá drobnost. Další drobnost je obálka, která se mi tak strašně nelíbí, ale s tím nic moc nenadělám. Důležitý je příběh.

Takže nakonec jsem se rozhodla dát knize 3*, protože je to takové milé čtení, nic náročného, ale jako oddechovka myslím, že super. Určitě doporučuji, jestli hledáte něco odpočinkového

,,Jsem unavena z podvolování vrtochům ostatních z ustupování z vlastních rozhodnutí, abych se ubránila těm, jimž nic nedlužím a jichž si ani nevšímám." 

Share:

0 komentářů:

Okomentovat