středa 6. ledna 2016

Když zraje tráva ► Vraždy starých mužů

Název: Když zraje tráva
Autor: Jaroslav Kuťák
Série: Karel Schwarz (12.)
Žánr: Detektivka
Rok vydání: 2015
Počet stran: 224
Nakladatelství: MOBA

Zdroj
V jednom městě zemřou skoro ve stejném čase dva přibližně stejně staří muži. Zjišťuje se, že byli zavražděni. Jediné, co kriminalistům nesedí je fakt, že nedokáží pochopit, kdo by vraždil takhle staré lidi. Jenomže vražd přibývá a všichni mají věk kolem devadesáti let. Kdo by vraždil tak staré a hlavně proč?



Čeho jsem si na knize všimla už na začátku, byl neuvěřitelný počet jmen a míst. Je jasné, že na začátku knihy budou vždy nová jména, ale tohle mi přišlo až moc. Nebo pokaždé, když jeli na nějaká nová místa. Musela jsem si třeba několikrát dohledávat na předchozích stránkách, kde už to místo bylo.

Příběh jako takový mi přišel dost neuvěřitelný. Bylo tam spousta náhod, kterým jsem nevěřila a bylo pak pro mě těžší se vžít do děje. Kdyby ty náhody jenom lehce pozměnili, myslím, že by to bylo mnohem lepší a vyvolávalo i reálnější dojem, což by podle mě bylo určitě super.

Některé úseky bych možná i vyškrtala, protože mi k příběhu přišly docela zbytečné. Nic nového jsem se nedozvěděla. Naštěstí je to docela tenká kniha, tak mi tyhle okamžiky, kdy se nic nedělo a kdy jsem se ani nic nového nedozvěděla zase tak nevadilo.

Ale co mi vadilo, už od začátku jsem věděla, kdo bude vrah. Pro mě to bylo tak jasné a opravdu mě to zklamalo. Do konce jsem to četla s pocitem, že děj jsem už odhalila a už se jenom přesvědčím, jestli to opravdu bylo tak okaté. Bohužel, tohle mě na knize vadilo a zamrzelo nejvíce.

Samozřejmě nebudu jenom kritizovat. Za co má kniha u mě plus jsou ty neucvěřitelně kraťoučké kapitoly, kdy nejdelší byla asi na tři nebo čtyři stránky. Perfektně se to čte a ještě jak má kniha menší formát, tak se to dá přečíst za jeden večer naprosto bez problémů.Další plus má u mě kniha za kapitoly, kde byl popisován život hlavních postav. Je super dozvědět se něco málo o postavách, vypadají pak plastičtější, reálnější a víc se s nima dokážu zžít.

Dále pro tohle náročné období je super, když knihy ve mně vyvolávají hlasitý smích. A tahle kniha to splnila! Občas jsem se u toho tak pochechtávala, že si o mně museli ostatní lidé myslet, že jsem cvok nebo někdo taikový, každopádně, mě to suprově potěšilo.

Knize dávám 3*. Je to milá kniha a hezky se čte. Nenáročná a doporučuji všem, co nechtějí číst nic náročného. 
Share:

0 komentářů:

Okomentovat