pondělí 11. ledna 2016

#24 •Lady Susan•

Ahoj!
Dnes přicházím s citáty z knihy Lady Susan od Jane Austen
  • Jazykem vládne náramně, i když si myslím, že se velmi často snaží přesvědčit okolí, že černá je vlastně bílá.
  • V dětství jsem si tedy užívala volnosti a nikdo mě nenutil ničemu se věnovat, a tak mi dnes chybí všestranné vzdělání nutné pro každou ženu, která chce být po všech stránkách přitažlivá.
  • V podrobování drzé duše se skrývá nesmírná rozkoš - udělám vše pro to, aby tento člověk , jenž byl předurčen k tomu, aby mě neměl rád, uznal moji nadřazenost.
  • Měl pocit, že by ji potěšila pozornost jakéhokoli muže, který by s ní chtěl flirtovat.
  • Ovšem naplňuje mě úžasem, že si ji oblíbil navzdory svému původnímu názoru a přesvědčení.
  • Proč bych však měla vidět dále než všichni ostatní?
  • Reginald je přirozený pouze tehdy, když jsme spolu sami.
  • Je to určitý druh lásky, ale přiznám se, že mě nikterak zvlášť neoslovuje.
  • Jako by nestačilo, že se protiví matce a odmítá mou skvělou nabídku. Navíc projevuje svoje city bez mého svolení.
  • Co lze říct o takové ženě, drahá matko? Taková upřímnost a tak důstojný projev - přesto mám podezření, že to, co říká, je pravdě na hony vzdáleno.
  • Co by si s její láskou asi tak počal? Vždy budu opovrhovat mužem, jehož oblaží vášeň, kterou nikdy nechtěl vzbudit a ani se neprosil o její vyznání.
  • Chvilku jsem zůstala v klidu, ale i ta nejvyšší míra tolerance někdy nestačí - a doufám, že jsem poté byla dostatečně ostrá.
  • Snažil se, opravdu dlouho se snažil zmírnit mé rozladění, ovšem žena, která by se urazila kvůli nehorázným nařčením a poté se nechala obměkčit komplimenty, by musela být naprostý blázen.
  • Myslím, že se zabývá nepříjemnými úvahami, i když city a pocity některých lidí prostě někdy nelze pochopit.
  • Musela jsem všechno ještě zvážit, abych mohla být spokojená a šťastná.
  • Mladí muži se často rozhodují ukvapeně. Nejen že mají hned jasný názor na cokoli, ale také jej jsou ochotni hned změnit.
  • Každý okamžik, který Vás ušetří od radosti, jež ústí pouze a jen ve zklamání, je důležitý.
  • Nemohla jsem se přece vydat na milost a nemilost muži, jehož vášně vzplanou tak rychle a silně a jenž je tak pomstychtivý.
  • Je mi oddán srdcem i duší.
  • Co jsem mohla dělat? Pravda je tak hrozná věc!
  • Okouzlení je pryč, již Vás vidím takovou, jaká skutečně jste.
  • Víte, jak jsem Vás miloval. Můžete samozřejmě důvěrně hodnotit mé city, avšak nejsem natolik slabý, abych shledával potěšení v tom, že je budu popisovat ženě, která se může pyšnit tím, jak se kvůli ní trápím, ovšem jejíž srdce jsem nikdy nezískal.
  • Budu počítat každou minutu do doby, než se objevíte.
  • Jsem unavena z podvolování vrtochům ostatních a z ustupování z vlastních rozhodnutí, abych se ubránila těm, jimž nic nedlužím a jichž si ani nevšímám.
  • Jsem plná naděje, že se jejich životní osudy spojí již v nedaleké budoucnosti.
Zdroj

Share:

0 komentářů:

Okomentovat