čtvrtek 4. února 2016

Červená karkulka trochu jinak ► Scarlet

Zdroj
Název: Scarlet
Série: Měsíční kroniky (2.)
Originální název: Scarlett
Autor: Marissa Meyer
Překlad: Jana Zejmanová, Petra Babuláková
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2013, originál 2013
Počet stran: 456
Nakladatelství: Egmont

UPOZORŇUJI, ŽE RECENZE OBSAHUJE SPOILERY NA PŘEDCHOZÍ DÍL CINDER!!!

Scarlet už od mala vyrůstala s babičkou. Její babička je její nejmilejší člověk a nedala by na ní dopustit. Jenomže jednoho dne se její babička ztratí. Scarlet poznává Vlka, což je pouliční bojovník. Vlk se rozhodne pomoct Scarlet s nalezením její babičky. Má něco společného zmizení babičky a uprchnutí Cinder?

,,Připadalo jí to až příliš správné, a možná právě to, na tom bylo nejhorší." 345

Nejdříve jsem se knihy docela bála, protože jsem měla strach, že v knize už nebude popisován život Cinder a Kaie. Měla jsem štěstí a autorka popisovala kapitoly úplně o všech Cinder, Kaiovy a i Vlkovi. Jsem si jistá, že kapitoly i o jiných postavách jsou moc přínosné. Žádná z kapitol mi nepřišla zbytečná, pokaždé se stalo něco, co posunulo děj knihy dál. Kniha byla plná překvapivých a absolutně nečekaných zvratů! Do téhle série jsem se opravdu zamilovala!

,,Ale na tom nesešlo. Jak Cinder s Thornem uháněli ke svému opuštěnému modulu, na mužovo vytí odpovídaly další a další, půl tuctu nezemských hlasů se ozývalo ze všech směrů, aby pozdravily vycházející měsíc." 360

Jedna z obrovských výhod knihy je, že v knize je od každého žánru něco. Především je to sci-fi, romantická zápletka, záhady na vyřešení a pár tajemných pasáží. Troufám si tvrdit, že každý si v knize přijde na své. Častokrát jsem si říkala, že vím, jak všechno skončí a už jsem začínala být zklamaná a najednou BUM a všechno bylo naprosto jinak, než jsem si myslela. 

,,Připomínala teď spíš zesláblou kostru, ale hnědé oči zůstávaly silné a jasné. Zračilo se v nich víc lásky než v celém zbytku světa dohromady." 377

V knize byly části, kdy se mnou emoce nemilosrdně cloumaly. Jednu chvilku se mi chtělo brečet, pak se něco zvrtlo a najednou jsem byla strašně naštvaná a měla chuť vlítnout do knihy a hlavní osoby pořádně proplesknout. Autorka je nemilosrdná a já tenhle přístup jedině schvaluji. Mám ráda, když je kniha něčím jiná. Není tam žádné oživování mrtvých, prostě když jednou někdo umře, už mrtvým zůstane. 

,,Nejspíš jsem si uvědomil, že radši umřu, protože je zradím, než budu žít, protože jsem zradil tebe." 442

Knize jsem dala 98% a ani jsem nezaváhala. Myslím, že kniha by se mohla líbit každému. Po dočtení jsem si říkala, že prostě potřebuji další díl, takže musím brzy vyrazit do knihovny. 

Mějte se krásně
xoxoxo
Nicole ♥


Share:

0 komentářů:

Okomentovat