pondělí 1. února 2016

Čarodějnice nejsou jenom dobré ► Wicca

Zdroj
Autor: Cate Tiernan
Název: Wicca
Originální název: Sweep
Překlad: Dana Stuchlá
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2013, originál 2010
Počet stran: 464
Nakladatelství: CooBoo

Morgan se normální studentka střední školy. Nic zvláštního se v jejím životě neděje. Až do dne, kdy se do školy přijde novým kluk se jménem Cal. Je nádherný a každý holka se do něj okamžitě zamiluje. Jenomže Cal není obyčejný kluk, je to čarodějnice. Pozve Morgan a ještě několik dalším lidí na kruh a postupem času si založí vlastní coven. Jenomže ne všechny čarodějnice jsou hodné.

,,Čím víc se toho naučíte, tím víc se potřebujete učit," 399

První, co mě na knize opravdu strašně moc naštvalo, byla anotace, ve které byl velký spoiler. Díky této informaci mi přišla první kniha naprosto o ničem a řešila se tam jenom tato informace. Proto doporučuji nečíst anotaci. Co se samotného příběhu týče, nebyl úplně špatný, ale také nebyl žádný zázrak. Myslím, že především byl příběh pro mladší čtenáře. Nebyl zde snad žádný zvrat, který bych dopředu netušila. Často v knize docházelo ke klonování informací. Kdyby se kniha proškrtala, myslím, že by byla o půlku kratší a knize by to jenom prospělo.

,,Dívaly se na sebe, jako kdyby v místnosti nikdo jiný nebyl." 210

I když příběh za moc nestál, byl napsaný čtivým stylem, který se mi hodně dobře četl. Bohužel tam chyběla taková ta potřeba knihu číst neustále, proto jsem se s ní trápila celý týden a byla jsem ráda, že už ji mám z krku. Myslím, že bylo moc dobré, že se tam vystřídala spousta žánrů. Nějaká ta romantická zápletka, temné a strašidelné chvilky, vtipné okamžiky a prostě od každého trochu. Moc se mi líbily začátky kapitol, kde nejdříve byly citáty o wicce a potom deníkové zápisy, což bylo super oživení. Také v knize bylo spoustu informací o wicce samotné, ale nebylo to psáno nudně, takže úplně super.

,,Ale vy dva si vždycky povídáte a koukáte na sebe, jako by kolem nikdo nebyl." 132

Jediná věc, která mě opravdu na knize ze začátku vadila, bylo chování Megan. Už od prvního pohledu na Cala ho neuvěřitelně miluje a chce s ním strávit celý život. Strašně mi to vadilo, protože takhle to přece nefunguje. Z prvního pohledu přece nepoznáte, jestli někoho milujete. Takže ten začátek byl trochu klišé, ale kniha je nejspíš určena pro mladší. Také mi hodně vadila hromada jmen, ve kterých jsem se nedokázala orientovat. 

,,Musím brát dobré i s tím zlým, radost s nepříjemnostmi, nadšení se strachem. Růži i s trny." 328

Takže knihu bych doporučila jedině pro mladší čtenáře a upozorňuji, že kniha není nic náročného. Knize jsem dala 73%
Share:

0 komentářů:

Okomentovat