čtvrtek 17. prosince 2015

Smutný žhář ► Čtyři detektivní případy

Název: Smutný žhář
Autor: Tomáš Přibyl
Žánr: Detektivky
Rok vydání: 2015, originál 2015
Počet stran: 224

zdroj
Čtyři detektivní případy. Čtyři zápletky. Jedna zakrvácená ruka, která se zvedne z trávy u silnice. Zavražděný bezdomovec. Dvě hrdličky a žhářství, které ukrývá nečekané tajemství.

Nejdříve jsem se knihy docela bála, protože knihy od českých autorů nemusím a ještě ke všemu detektivky, které taky moc nemusím. Ale bylo to poměrně velké překvapení. Kniha byla opravdu hodně čtivá a stihla jsem ji přečíst za dva večery, což mi přijde naprosto super. Kniha rychle utíká pod rukama a tak jsem se rozhodla dávat českým autorům a detektivkám šanci. Jenom bych možná trochu více uvítala, kdyby bylo v knize popisovány životy hlavních postav. Jediné, co se ve knize psalo, bylo ohledně vyšetřování případů a já bych se ráda dozvěděla něco o detektivech, zavražděných apod.

Dále jsou na knize věci, co mi lehce vadili, ale podle mého názoru to knihu nedělá horší. Často na začátku kapitoly psané ona nebo on, ale vysvětleno to bylo až za tři stránky. Někomu se to třeba může líbit, ale ve mně to vzbuzovalo dojem toho, že nevím, o co se jedná. Taky si myslím, že by povídky mohly být delší, aby neměly tak ukvapené konce. Všechny povídky byly napsané dost kvalitně na to, aby se ten konec dal mnohem více rozepsat.

Nejvíce se mi líbil poslední příběh Smutný žhář. Nebyl to přímo možná ten nejlepší detektivní příběh, ale určitě to byl ten nejlepší detektivní příběh myšlenkou. Je opravdu dobré, že je na konci, protože přeci to nejlepší na konec. Kniha podle mě určitě stojí za přečtení.

Knihu jsem celkově hodnotila 4*. Sice to není taková detektivka, ze které byste posadili na zadek, ale určitě je moc dobrá. Zvláště když to psal český autor, od kterých já moc dobrých českých detektivek nečetla. Myslím, že můžu doporučit jako takovou lehčí detektivku.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat