čtvrtek 3. prosince 2015

Pekařova dcera ► Hrůzy Druhé světové války

Název: Pekařova dcera
Autor: Sarrah McCoyová
Originální název: The Baker's Daughter
Rok vydání: 2015, originál 2012
Počet stran: 368
Nakladatelství: Fortuna Libri

Zdroj
První příběhová linie se odehrává v době druhé světové války. Elsie a její rodiče vlastní příjemné pekařství, kterému se v době války už také příliš nedaří. Elsie zažívá mnoho ne zrovna pěkných událostí. V roce 2007 se mladá novinářka Reeba vydává za pekařkou Elsou, aby s ní udělala razhovor. A tím se vyvíjí nečekaně velké přátelství.

,,Ve světe nepanuje žádná nálada. Slunce vychází a zapadá, roční období se střídají a život začíná a končí." 139


Knihy o druhé světové válce mě vždy zajímal. Přijde mi, že takovéhle knihy by měli být v povinné četbě. Je to nádherná kniha, úžasně napsaná, čtivá, ale je to strašlivý příběh. Tím nemyslím, že by to byla špatné z literárního hlediska, to bylo všechno super. Myslím to z toho skutečného úhlu pohledu, že takové události se opravdu stávaly.


Tolikrát jsem měla chuť u téhle knihy brečet. Většinou mě zastavilo jenom to, že jsem byla ve škole nebo v autobuse. Strašně se mnou některé části otřásly. Něco jako, opravdu jsem stejný živočišný druh jako ti, co posílali lidi do koncentračních táborů?

,,Hádám, že člověk se musí připravit i na to, že osoba, kterou miluje, ho může opustit. Tělem nebo duší. Smrt přichází v mnoha podobách." 200


Myslím, že tuhle knihu bych mohla doporučit naprosto všem. Tahle kniha by mohla být jak pro děti, které by to aspoň naučilo, něco o druhé světové a jak to všechno bylo hrozné. I starší by jsi v tom podle mého našli zalíbení. Prostě tuhle knihu hodnotím jako strhující. Nejspíše knihu budu doporučovat všude, kudy budu chodit.


Každá postava v knize byla tak dobře napsaná. Dokázala jsem si je představit a každá z postav se chovala přiměřeně svému věku, což na knihách oceňuji nejvíce.

,,Pro případ, že bys to nevěděla, po zemi se pohybuje hodně blbců, kteří hledají jen pěknou tvářičku a povyražené." 198


Pekařovu dceru hodnotím jedině kladně. Samozřejmě ji dávám 5*, protože není možné ji dát méně. Takže doporučuji úplně každému a jestli ji budete číst, doufám, že si ji užijete stejně jako já.


,,Měli bychom pohřbít ostny paměti, aby nám nepropichovaly srdce?" 349
Share:

2 komentáře:

  1. Z knížky jsem byla taky nadšená. Při některých pasážích se mi chtělo taky brečet, ale u té zavěrečné (s dopisy) jsem se neudržela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam spoustu takových dojemných okamžiků :) Je to moc silný příběh :)

      Vymazat