sobota 21. listopadu 2015

#18 • Ten, kdo stojí v koutě •

Ahoj!
V dnešním článku budou citáty z knihy Ten, kdo stojí v koutě (recenze zde). Doufám, že vás osloví tak, jak oslovili mě. Přeji příjemné čtení! :)


  • Prostě jenom potřebuju vědět, že tam někde je někdo, kdo mi bude naslouchat a rozumět, někdo, kdo se nesnaží dostat lidi do postele, i když má tu možnost. Potřebuju vědět, že takoví lidé ještě jsou.
  • Chci, abys věděl, že jsem zároveň šťastný i smutný a pořád se snažím přijít na to, čím to je.
  • Možná je smutné, že už to jsou jen vzpomínky. A možná to smutné není.
  • Plno dětí ze školy svoje rodiče nesnáší. Někoho doma bijou. Někdo je třeba lapen uprostřed špatného života. Někdo je pro své rodiče jen trofejí, s kterou se chlubí sousedům jako s nějako medailí. A někdo se chce jen v klidu opíjet.
  • Díval jsem se na ně a vypadali spolu fakt šťastně. Byl to ten správný druh štěstí.
  • Bylo by moc pěkné mít zase kamaráda. To by se mi líbilo ještě víc než rande.
  • Věc se má tak, že některý holky si myslí, že můžou kluky změnit. A vtipný je na tom to, že když je fakt změněj, tak se začnou nudit. Nemaj už před sebou žádnou výzvu. Takže prostě musíš dát holkám čas, aby si mohly rozmyslet, jak k tomu přistoupit nějak jinak, to je všechno. Některý to pochopí hned. Některý pozdějc. Některý nikdy. Ale zas tak bych se toho nebál.
  • Zajímalo by mě, jestli je někdo opravdu šťastný. Doufám, že jo. Pevně věřím, že jo.
  • Jenomže někdy se lidé uchylují do světa vlastním myšlenek, aby se nemuseli zapojit do skutečného světa.
  • Charlie, každý přijímá takovou lásku, jakou si podle svého názoru zaslouží.
  • ,,Seš magor, je ti to jasný? Vždycky jsi byl magor. Všichni to říkaj. Vždycky to říkali."
    ,,Snažím se nebejt."
  • Potom jsem se otočil a šel jsem do svého pokoje a zavřel jsem za sebou dveře a strčil jsem hlavu pod polštář a nechal jsem ticho, aby všecko napravilo..
  • ,,Každej se nemůže vymlouvat, že to má těžký, Charlie, a i kdyby měl, stejně ho to neomlouvá."
  • ,,Cítím se nekonečně."
  • Těch pár okamžiků života uteklo hrozně opravdově a cítili jsme se takovým dobrým způsobem mladí.
  • Nevím, proč mě to tak vzalo, ale řekl bych, že když někoho vídáš jenom na chodbě nebo na hřišti a tak, je pak pěkné zjistit, že je to skutečný člověk.
  • A já jsem byl rád, že všichni vypadají tak šťastně, jak vypadali.
  • ,,To je číslo, co?"
    Bob přikývnul. A Patrick pak řekl něco, co nikdy nezapomenu.
    ,,To je ten, co stojí v koutě."
  • ,,Vidíš věci kolem sebe. Mlčíš o nich. A rozumíš."
  • Sam vypadala v šatech moc pěkně, ale snažil jsem se moc si jí nevšímat, protože se snažím na ni takhle nemyslet.
  • A přísahám, že v ten okamžik jsme byli nekoneční.
  • Řekl bych teda, že k zenu patří i dni jako tenhle, kdy jsi součástí vzduchu a věcí, na které vzpomínáš.
  • Patrick říkal, že to bylo, jako by jim náhle ze zad spadla tíha celého světa.
  • Zeptal jsem se Patricka, jestli není smutný, že to musí držet v tajnosti, a Patrick jen řekl, že smutný není, protože teď se alespoň Brad nepotřebuje opít a zhulit, aby se mohl milovat.
  • Rozhodl jsem se, že až vyrostu, možná bych chtěl psát. Jenom zatím nevím, co bych psal.
  • Abych řekl pravdu, já Sam miluju. Není to taková láska jako ve filmech. Prostě se na ni občas dívám a říkám si, že je to ta nejhezčí a nejmilejší osoba na celém světě. 
  • Jenom doufám, že nezapomenu svým dětem říct, že jsou stejně šťastné, jako se zdám být já na těch starých fotkách. A doufám, že mi budou věřit.
  • Prostě jsem si říkal, že tady, v mojí dlani, leží na jediné kazetě všechny vzpomínky a pocity a radosti a smutky.
  • A políbila mě. Byl to takový polibek, že bych ho nikdy nedokázal popsat slovy. Byl to takový polibek, že jsem věděl, že jsem nikdy v životě nebyl tak šťastný.
  • A pak, když z toho byl smutný, chtěl se zabít.
  • A ona mi řekla, že  mě taky miluje. A věci byly zas na chvilku v pořádku.
  • Důvod jejich velikosti je v tom, že oni neměli nikoho, s kým by je mohli srovnávat, takže rostli až do nebe.
  • ,,Tohle není čas pro hrdinství, protože to nikdo nedovolí."
  • Ale v jednu chvíli Craig něco povídal a Sam se na mě podívala a usmála se. Byl to takový ten filmový úsměv ve zpomaleném záběru a zas bylo všechno v pohodě.
  • Přál bych si, abych mohl přestat Sam milovat. Fakt bych si to přál.
  • Něco je se mnou fakt špatně. A já nevím co.
  • Díval jsem se na ni a zkoušel jsem si představit, jak asi vypadala, když byla mladá. Jestli je vdaná. Jestli toho chlapečka plánovala, nebo to byla nehoda. A jestli je v tom nějaký rozdíl.
  • Ne že by byla špatný člověk nebo byla povrchní či zlá. Ale věci se mění. A kamarádi odcházejí. A život se kvůli nim nezastaví.
  • Nic se nevyrovná hlubokému nádechu poté, co se člověk dosyta zasměje. Nic na světe se nevyrovná tomu, když člověka bolí břicho z toho správného důvodu. Bylo to super.
  • Je fakt těžký, když člověk vidí, že se kamarád tak trápí. Zvlášť když nemůžeš dělat nic jiného než ,,stát při něm". Chtěl bych mu pomoct, aby se netrápil, ale nemůžu. Tak ho prostě doprovázím, kdykoliv mi chce ukázat svůj svět.
  • ,,Zemřel bych pro tebe. Ale nebudu pro tebe žít."
  • Ani na chvilku mě nenapadlo, že by to mohlo znamenat, že by Sam začala mít ráda mě. Podstatné pro mě bylo jenom to, že Sam někdo ublížil. A řekl bych, že v tu chvíli jsem si uvědomil, že ji fakt miluju. Protože nebylo nic, co bych tím získal, a nezáleželo na tom.
  • A myslím, že každý je svým způsobem výjimečný. Fakt si to myslím.
  • Nevím, co se to se mnou děje. Jako bych už nedokázal dělat nic jiného než dál psát páté přes deváté, což mě ještě drží pohromadě.
Zdroj


Share:

4 komentáře:

  1. <3 <3 tuhle knížku strasne miluju, je asi moje nejoblíbenější :) a stejne tak film. Proste se mi hrozne libi ta atmosféra a přesně ty citáty, ktere jsi tady vypsala :) ale četla i viděla jsem to jen anglicky, takže ted v tvem článku jsem se vlastně poprvé setkala s českou verzí :D přijde mi to takove divne, ale asi je to jen nezvyk :)

    Jestli se ti líbila tahle knížka, zkus Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, to mi přišlo právě tou atmosférou desne podobne :) nedávno jsem na svem blogu psala recenzi, tak kdyby se ti chtělo, můžeš se podívat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se do ní naprosto zamilovala :) No tak český překlad nikdy nebude tak dobrý jako anglický originál, který mám v plánu si taky přečíst :)
      Už jsem na ni koukala, ale nemohla se rozhodnout a po tvém doporučení ji určitě zkusím, moc děkuji za typ :)

      Vymazat
  2. Krása, krása a ešte raz krása ❤. Milujem túto knihu. Naučila ma čo je to pocit nekonečna a je v nej toľko krásnych myšlienok... Po tvojom článku naozaj bojujem s nutkaním vojsť do svojej izby, chytiť túto úžasnú knihu a zas sa do nej začítať ❤.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky miluji tuto knihy :) Zbožňuju knihy, co mají knihy, které mají tolik skvělých myšlenek a tahle je zatím ze všech nejlepší :)

      Vymazat