sobota 3. října 2015

#9 •Bez naděje•

Ahoj!
Dnešní Citáty z knih je z knihy od Colleen Hoover Bez naděje.


  • Když jsem otevřela pusu, pokaždé jsem cítila slanou příchuť slz, které mi stékaly po tvářích.
  • Jenže jediným správným měřítkem hlouposti některých kroků je čas...
  • ,,Žlutou nesnáším. Zůstaň u černý, hodí se ti to k srdci."
  • A já nejsem zvyklá cítit tolik emocí, a už vůbec ne najednou.
  • ,,Jednou se ti kluk líbí, a zrovna to není ten správnej,"
  • Chtěla jsem odpovědět. Vážně, chtěla. Jen jsem nemohla. Dotýkal se mé tváře, dotýkal se mě, a já nemohla myslet, mluvit, nemohla jsem dýchat. 
  • Nesnášela jsem to. Ten nádherný, kouzelný pocit. Prostě jsem ho nenáviděla.
  • Štvalo mě, že se v něm vůbec nevyznám. Většina lidí je tak snadno čitelná. Jsou jednodušší. Holderova osobnost byla matoucí a komplikovaná.
  • Lámala jsem si hlavu... protože nic jiného jsem dělat nemohla. Mlčky jsem si lámala hlavu s beznadějným klukem, který zaujal přední místo v mých úvahách a odmítl ho vyklidit.
  • Postupný seznamování se zlem světa pomůže změkčit dopad. Nemůžeš vypustit do divočiny tvora, kterýho od narození opečovávali v zoo.
  • Proto je asi touha tak hořko sladká. Pocit je to nádherný, ale jeho potlačování dá tolik práce.
  • Čím dýl budu čekat, než tě políbím, tím delší doba uplyne, než tě budu muset opustit.
  • Existovala jsem dál, stejně jako on, jen jsme neexistovali spolu.
  • Celý ten měsíc jsem ve svých úvahách dospěla vždycky ke stejnému bodu (já vím, je to k pláči): že mě ani nepolíbil. Že jsem ho ani nepolíbila. Chtěla jsem ho políbit tak hrozně, a vědomí, že už k tomu nikdy nebudu mít šanci, mi zelo v hrudi jako díra.
  • Takže jsem byla trochu smutná, hodně zmatená... ale jinak v pohodě.
  • Jestli mi znova ublíží, už nebudu v pohodě. Budu zničená.
  • Kluk, který mi pomohl najít zase city, vrátit se do života.
  • Jako by se kousky našich duší propletly dohromady. A zároveň jako by to tak bylo odjakživa. 
  • Ale jednat správně nemusí být vždycky to nejlepší rozhodnutí.
  • A v tom světě trýzně, bolesti a nočních můr mě ten beznadějný kluk už podruhé přiměl k úsměvu.
  • Milovala jsem ho tolik, až mě to fyzicky bolelo. Najednou jsem nemyslela na nic jiného než na to, jak ho miluju, jak on miluje mě, a že bych navzdory všemu tomu, co se mi v životě stalo, nechtěla být s nikým jiným a nikde jinde.
  • Jako bychom se ze sebe snažili vylíbat všechnu tu bolest, kterou si ani jeden z nás nezaslouží.
  • Právě jsme si navzájem vyměnili srdce i duši.
  • Cítila jsem to, co on. On cítil to, co já. Když se tohle dvěma lidem stane, už to není jen láska. Je z nich jediná bytost, která společně cítí i bolest, smutek, trýzeň.
  • Jsi jenom malá holčička, a není tvoje chyba, že život je mnohem tvrdší, než by měl být.
  • ,,Myslíš jako, že manželství mí určitý datum spotřeby?"
    Pokrčil rameny. ,,Pro některý lidi... jo."
  • ,,Každý manželství má svoje limity, když ho neuzavřeš ze správnýho důvodu. Manželstvím se nic neusnadní... spíš je všechno těžší. Když si někoho bereš v naději, že se tím všechno ulehčí, tak by sis to asi měla pořádně rozmyslet, než vyrazíš k oltáři."
  • Jeho přítomnost působila na mou raněnou duši jako hojivý balzám.




Share:

0 komentářů:

Okomentovat