středa 8. července 2015

Veronica Roth - Divergence

Autor: Veronica Roth
Kdy a kde vydáno: New York, 2011
Originální název: Divergent
Český překlad: Radka Kolebáčová
Série: Povstalecká triologie
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Počet stran: 344

Anotace: Chicago, budoucnost. Obyvatelé polorozpadlého města jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatricii je čestvých šestnáct a přišel čas si zvolit, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka - úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatricie zjišťuje, že ve společnosti, jež se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem. Způsobem, který ji ale může zničit.

Mé hodnocení:
Nejdříve jsem viděla film, který se mi sice líbil, ale neohromil. Jenomže s knihou to bylo úplně jiné. Naprosto mě uchvátila a já jsem se od ní nemohla odtrhnout. Přečetla jsem ji vysloveně jedním dechem a nemůžu se dočkat až si přečtu další díly.

Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Tuhle knihu jsem si chtěla přečíst už opravdu dlouho, jelikož to četlo spoustu mých spolužaček a tak obecně se o téhle knize mluvilo. Pak jsme jeli do kina na druhý díl, což mě konečně donutilo k tomu, si tuhle knihu půjčit.

Definuj knihu dvěma slovy (přídavná nebo podstatná).
Budoucnost, neohroženost

Definuj knihu jedním slovem (sloveso nebo citoslovce).
Neohroženě

S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být?
Kdybych mohla, tak bych se určitě ztotožnila s Tris, jelikož se mi líbí její statečnost a neohroženost v každém případě. Navíc jako nádherný bohus je její úchvatný kluk Tobias, kterého bych rozhodně chtěla mít. Jednoznačně bych nechtěla být Christina, protože ji tam její přítelkyně zabije přítele. To bych rozhodně zažít nechtěla.

Pokuste se v každém případě něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň 1 pozitivum.
Na téhle knize bych mohla vyzvednout spoustu věcí. Jednak autorčin styl psaní, který se mi strašně moc líbí a krásně se čte. Dále bych mohla říct, že se mi hrozně líbí ten nápad na tu knihu a všechny postavy tam jsou nádherně vypsané.

A naopak, najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatele/spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tohle je pro mě opravdu prekérní otázka, protože jsem byla s knihou strašně spokojená. Čtivá, zábavná. Nemám, co ke knize namítnout.

Nienna
Share:

0 komentářů:

Okomentovat