úterý 15. března 2016

Druhá šance na život ► Dílna zázraků

Dílna zázraků
Valérie Tong Cuong


Kniha Dílna zázraků vypráví o osudech třech lidí. Millie, která se v noci probudí a zjistí, že její byt hoří a tak se rozhodne skočit z okna. Pan Mike, který po nezdárném životě skončil na ulici a pere se o své místo na schodech se Skřetem. Mariette, učitelka, kterou její třída šikanuje a ona vybuchne a srazí svého žáka ze schodů. Všem do života vstoupí Jean a rozhodne se je pozvat do své Dílny zázraků. Zde dostanou druhou šanci na život. Je jenom na nich, jak s novým životem naloží. Jestli se v jejich životě něco změní, nebo spadnou zpět na dno.

,,Víte, že osamělí lidé umírají dřív? Umírají proto, že nemají možnost si promluvit. Umírají, protože nic neříkají. O nic nežádají, nic nedostanou, a tak umřou - a člověk je bezmocný." 106

Když mi kniha přišla, usoudila jsem, že určitě nebude patřit k těm, které by mě v knihkupectví na první pohled zaujaly. Obálka sice vypadá moc hezky, ale z dálky ničím nezajímavá. Musíte se posadit, knihu vzít do ruky a na obálku se déle dívat, aby vám přišla krásná. To sice samozřejmě není důležité, ale znáte to.

,,...schoval jsem si hlavu do dlaní, protože mi ty myšlenky, ze kterejch mi bylo nanic, vháněly vlhkost do očí a raději bych chcípnul, než bych to na sobě dal znát." 21

Dílna zázraků mě zaujala už hned od první strany. Četla se velice rychle. Dějem jsem byla občas tak zaujatá, že jsem úplně zapomněla na čas. Měla jsem u knihy nutkání pořád a bez přestávky číst, což se mi už delší dobu nestalo. Na zadní straně knihy je napsané nejoptimističtější kniha roku. Nejprve jsem si myslela, že jde jenom o marketingový tah, ale ve skutečnosti kniha byla opravdu optimistická.

,,...důležitý je srdce, který bije, ne doba něčí přítomnosti..." 84

Nejvíce jsem si knihu zamilovala, protože v ní byla spousta nádherných myšlenek a citátů. Pokud hledáte nějakou psychologickou knihu, která vám zlepší náladu, je to právě tato kniha. Jsem si jistá, že každý člověk by si z knihy odnesl alespoň malinký kousek. 

,,Navenek jsem se tvářila klidně a sebejistě, ale uvnitř to vřelo emocemi," 122

Na knize nejvíce dokáži ocenit, když ve mně po dočtení zanechá nějaké pocity. Je spousta knih, které jsem četla a hned zapomněla, jelikož mi nic nedali. Dílna zázraků mezi ně ale nepatří. Nějakou dobu po dočtení jsem jenom seděla, koukala z okna a přemýšlela o smyslu života. Tentokrát ale v dobrém!

,,...ale žalostný dětství přece nemůže ospravedlnit tolik kotrmelců." 137

Tak na shrnutí. Kniha byla výborná. Vypadá sice nenápadně, ale příběh je boží. Doporučuji každému člověku na tomto světě. Knize jsem dala 98% a určitě patří k nejlepším knihám, co jsem kdy četla.

Děkuji eshopu Martinus.
Knihu můžete zakoupit zde.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat