středa 10. února 2016

Slušné chování a morálka

Ahoj!

Dneska jsem tu se článkem Středeční filozofování a dnes na téma slušné chování a nějaká ta základní pravidla morálky, které spoustu lidí asi nezná.

Zdroj
Nejsem si jistá, jak slušné chování a morálku berete vy, ale pro mě je slušné chování důležitá složka vztahu (je jedno jestli přátelského, mileneckého, pracovního.. jakéhokoli vztahu). Vůbec nejdůležitější mi přijde pozdrav. Neříkám, že když půjde v Praze po  Václaváku tak máte pozdravit každého, koho potkáte (to by asi nešlo :D ), ale když vás někdo, koho znáte (nebo neznáte, to je fuk) pozdraví, je slušnost aspoň zažbletnout něco ve smyslu pozdravu. 

Další jsou sprostá slova, Nebudu lhát, taky mi občas něco ujede, když jsem naštvaná nebo udělám něco špatně, toto akceptuji, protože vím, že se tak vyjadřuji i já. Jenomže když se s někým povídám, nepřijde mi zrovna taktní za každým druhým slovem říkat vole, holku nazývat kurvou, kluka čůrákem a podobné vulgarismy. Nejhorší je poslouchat vulgarismy od holek (jsme něžné pohlaví, tak se tak začněme i chovat!). Sprostá slova do běžné komunikace nepatří a konec.

Zdroj

Předešlé body, ale ještě dokáži nějak (i když mě napadají vražedné myšlenky) akceptovat. Jenomže nedokáži akceptovat neúctu ke starším lidem. Jsem si jistá, že úcta ke starším lidem je nejzákladnější složka morálky. Když si třeba vzpomenu, jak jsme byli ve Vídni a na ulici potkali starší pár a paní měla nejspíše něco s nohou, tak ji pán pomáhal. Okolo se prohnal nějaký puberťák, strčil do paní a ani se ji neomluvil. Pán na něj něco zařval a jemu to bylo úplně jedno. Stačila by aspoň hloupá omluva. Kvůli podobným lidem se říká, že jsme nevychovaní. Občas mi je z toho co vidím docela špatně. 

Nebudu lhát, že mě netrápí ani to jak se k sobě chovají kluci a holky. Jsou kluci, kteří holky jenom využívají, berou je jenom jako kusy masa a záměrně jim ubližují. Pak je také druhý věc, a že holky využívají kluky kvůli penězům a to je všechno, co k nim cítí. Zastávám názor, že kluk a holka ve vztahu by se k sobě měli chovat s úctou, respektem, porozuměním, city a dokazovat druhému své city. Zneužívají se slova ,miluji tě' a to podle mě není dobře. 

Zdroj
Je tady ještě spoustu dalších pravidel slušného chování, třeba někdy napíšu další. Doufám, že díky tomuto článku si někteří uvědomí, že slušné chování je základ všeho. Takže buďte k sobě slušní, pomáhejte jeden druhému a svět bude hned lepší místo!

Mějte se krásně
xoxoxo
Nicole ♥
Share:

0 komentářů:

Okomentovat