čtvrtek 28. ledna 2016

Lásce neporučíš ► Nepoučitelná

Zdoj
Název: Nepoučitelná
Originální název: Unteachable
Autor: Leah Raeder
Překlad: Petra Jelínková
Žánr: Román pro ženy
Rok vydání: 2015, originál 2013
Počet stran: 312
Nakladatelství Beta - Pavel Dobrovský

Maise se jednoho dne projít to zábavního parku. Odpálkovává všechny ty oplzlé chlapy, kteří se na ní koukají jako na kus masa. Po prázdninách nastupuje do maturitního ročníku a nemůže se dočkat, až vypadne. Pochází z rozvrácené rodiny a kolikrát se o svou feťáckou mámu musí starat více než se stará ona o Maise. Na horské dráze potkává pěkného muže a prožívá něco, co je pro ni úplně nové.

,,Vidím ta světla každý večer. Vypadá to, jako by celý svět přišel na to, jak být šťastný, ale mně to tajemství nikdo nechtěl prozradit." 19

Už od začátku mě na knize vadila jedna věc, sprostá slova.  Zastávám názor, že do romantické knihy plné lásky nepatří vulgarismy. Tím navazuji na druhou věc a tou je sex. Nebudu lhát, prvních asi 150 stran bylo jenom o sexu. Nemám ráda, když je láska zobrazovaná jako sex a vulgarismy. Právě kvůli tomuhle se mi prvních 150 stran neuvěřitelně táhlo.

,,Tak poznáte, že vás má někdo rád. Když chce, abyste byli šťastní i v té fázi života,kdy vás neuvidí." 90

Ale kniha také překvapila a svá slova myslím do slova. V knize bylo opravdu hodně věcí, které jsem vůbec nečekala, a staly se. Párkrát jsem opravdu na knihu koukala s otevřenou pusou a nemohla uvěřit, co se právě stalo. Těch posledních 150 stran bylo neuvěřitelně super. Kniha začala konečně mít nějakou reálnou pointu a já se nemohla odtrhnout.

,,Jak můžete vysvětlit, že všechno je až příliš krásné na to, aby se to dalo popsat slovy?" 123

Nejvíce mě zaujal konec. Byl napsaný tak krásně. Navíc si většinu mohl domyslet každý podle sebe, což mně vyhovovalo ze všeho nejvíce. Většinou to u knih nemám ráda, ale tady jsem potřebovala, aby všechno dopadlo tak, jak jsem si vysnila. Takže zapracovala fantazie a bylo to tak. 

,, ,To je jenom nesplněný den.'
,Každý sen je nesplněný, než ho někdo dosáhne.' " 191

Knize dávám 87% a doporučuji těm, kterým nevadí v knize sprostá slova a opravdu hodně sexu. 

,,Naprosto a bez výhrad jsme se jeden druhému odevzdali. Žádná budoucnost, žádná minulost, jenom nekonečná přítomnost." 284

Mějte se krásně
xoxoxo
Nicole ♥
Share:

3 komentáře:

  1. Děkuji za recenzi :) Knížku mám nějakou doma, ale zatím je netknutá nějakou známkou čtení. Snad to brzy napravím :)

    OdpovědětVymazat