neděle 1. listopadu 2015

Bettina Belitz - Rozdělená srdce

Název: Rozdělená srdce
Autor: Bettina Belitz
Překlad: Dagmar Steidlová
Originální název: Splitterherz
Série: Rozdělená srdce (1.)
Rok vydání: 2012, originál 2011
Počet stran: 480
Nakladatelství: Fragment

Ellie zbývá poslední rok do maturity a její rodiče ji udělají tu nejhorší věc, co mohou. Odvezou ji z velkoměsta na vesnici. Pochopitelně, je na všechny naštvaná a u svých nových spolužáků moc nezaboduje. Má pocit, že všichni jsou proti ní. Až jednou, když ji z bouře zachrání neznámý jezdec na koni se všechno začne komplikovat ještě více.

,,Nebo jsem se mýlila a nikdy mezi námi žádné pouto nevzniklo?"

No teda. Opravdu mi tahle kniha zlomila srdce. Krutě a nemilosrdně. Největší důvod je konec knihy. Tohle je kniha, u které to trochu čekáte, ale zároveň doufáte v opak. Proč to autorka musela udělat? Srdce mi zlomila i z dalšího důvodu. Oni jako nevyjdou další díly, protože není dostatečně populární? Ne, opravdu špatný vtip.

Můžete dát sbohem všem knížkám s upíry. Autorka vymyslela něco úplně nového. Opravdu jsem se bála, že jsem si koupila knihu o upírech, protože tuhle tématiku opravdu nemám moc ráda. Tak nehorázně moc se mi ulevilo, když jsem zjistila, že žádní upíři v knize nejsou. Nápad se mi ohromně líbil, nečetla jsem nic podobného a myslím, že nic podobného číst ani nebudu.

,,Jsi tvrdohlavá jako pětiletá, tělo máš jak patnáctiletá a přemýšlíš jako třicetiletá. A z tvých očí se žádný věk vyčíst nedá. Mají v sobě něco nadčasového, věčného."

Rozpracování postav nebylo špatné, ale blbost hlavní hrdinky Ellie mě strašně iritovala. Také mě hrozně štvalo, jak neustále omdlívala, bože proč? Také jsem nepochopila, proč neustále řešila Grýšu. Jestli to mělo nějaký hlubší smysl, tak jsem ho tam nenašla. Collin byl popsán moc hezky a moc jsem si ho v knize oblíbila. Prostě sympaťák. Tessa byla také popsána až moc dobře, což mi o ní vyvolalo opravdu ošklivý obraz.

Děj plynul opravdu hezky, nebyli tam skoro žádné přebytečné informace. Bylo to příjemně čtivé a chvilkami až dojemné. Knihu jsem si určitě oblíbila a některé části budu číst znova. Sice to nebylo úplně dokonalé, ale za mě, to určitě bylo na 4*.

zdroj


Share:

0 komentářů:

Okomentovat