sobota 12. září 2015

Ursula Poznanski - Saeculum

Autor: Ursula Poznanski
Překlad: Vladana Hallová
Originální název: Saeculum
Roky vydání: 2011, české vydání 2014
Počet stran: 479
Nakladatelství: Fragment

20-letý student medicíny Bastian Steffenberg poznává Sandru a na středověkém jarmarku její přátelé, kteří všichni patří do skupiny Saeculum - kde si hrají na hrdiny ze středověku. Když Bastian souhlasí s pozváním na larp (na 5 dní žít kdesi v divočině jako ve středověku), myslí si, jak si konečně odpočine od únavného učení, ale všechno se začíná komplikovat. Navštíví ho naštvaný otec. Dostává varovný telefonát. Kamarádi se začínají chovat divně a k tomu všemu ještě děsivá kletba.

,,Opět ho napadlo, jak moc je hezká, obzvlášť když si myslí, že ji nikdo nepozoruje." Str. 9

Na Saeculum jsem se těšila, i když převážně kvůli obálce. Anotaci jsem si jako vždy nečetla. Každopádně, tenhle nápad jsem si zamilovala. Bylo to tak geniálně vymyšlené. Pokaždé, když jsem knihu odložila, jsem musela přemýšlet, jak se kniha bude vyvíjet dál. Nejradši bych u ní seděla bez přestávky od začátku do konce.

Autorka vytvořila něco úžasného. Během čtení knihy po večerech, kde jediné, co jsem slyšela byl silný vítr, jsem se opravdu bála. Musela jsem neustále přemýšlet nad koncem, který mě naprosto dostal. Čekala jsem spoustu vysvětlení, kromě tohohle. Nic takového mě ani nenapadlo. No prostě bomba. Na každé stránce se dělo něco nového až do posledního písmena.

,,Někdo mi kdysi řekl, že ten, kdo porozumí minulosti, zvládne budoucnost." str. 21

Největší bonus, který jsem u knihy našla, bylo pět černých stran. Nejdříve mi nedávaly smysl, ale čím dál jsem se v knize dostávala, jsem poznávala, že to jsou malé útržky z rozhovorů. Ukazuje to, jak je všechno naprosto dokonale promyšlené. Další velký bonus pro mě byly postavy. Zejména bláznivá Dora mi přirostla k srdci. Pak také Bradavičák a Kamínek díky jménům, která jsou opravdu netradiční.

,, ,Neexistují podivná místa,' řekla. ,Existují jen podivní lidé.' " str. 67

Protože čtu převážně romány bylo pro mě Saeculum jako thriller docela výzvou. Jediné, co mě na tomhle žánru trochu mrzí je, že pro mě thriller není kniha, kterou bych si chtěla přečíst víckrát. Na jedno přečtení je to opravdu úžasné, plné napětí a záhad, ale podruhé by to napětí i záhady chyběli.

Celkově knize dávám 5*, protože mi kniha naprosto vyrazila dech. Byla realistická, možná až moc (ano, jsem strašpytel). Poutavě napsaná a rychle mě kniha vtáhla do děje. Určitě doporučuji každému, kdo by se chtěl bát a přečíst si napínavý příběh.

,,Láska je mystérium, nádherné a zábavné,"
Share:

0 komentářů:

Okomentovat