úterý 10. května 2016

Ten druhý Will Grayson ► Will Grayson, Will Grayson


Zdroj

Will Grayson, Will Grayson

John Green a David Levithan

Will Grayson je ne příliš oblíbený kluk, který má nejlepšího kamaráda gaye Drobka. Svůj život řídí podle dvou pravidel. Nikdy ti na ničem nesmí záležet a drž zobák. Ten druhý Will Grayson je gay, který trpí depresemi a jediné, co mu pohádá je Izák, s kterým si píše po internetu. A co se stane, když se Willové jednoho dne potkají?

,,vždycky si říkám, že mi neubližuješ schválně, takže to pak míň bolí," 58

Musím říct, že mě jako první zaujalo to, že je kniha napsaná od Johna Greena tak i od Davida Levithana. Co jsem pak četla, tak oni ani nevěděli, jakým směrem chtějí příběh ubírat. Věděla jsem, že část, kterou napsal Green, budu hltat (a stalo se), ale obávala jsem se části, kterou napsal Levithan. Ale nakonec to bylo tak úžasné. Oba dva mají neuvěřitelně čtivý styl psaní a já knihu hltala. 

,,teď zrovna chci přeskočit čas nebo, kdyby to nešlo, spokojil bych se s návratem čase." 86

Kniha je strašně zajímavě zpracovaná. Část, kterou napsal David je psané bez jakéhokoli rozdělení velkých a malých písmen. Ze začátku mi to dělalo problém, ale po tom, co jsem si zvykla, to bylo parádní. 

,,ale zrovna jsem padal a přistál a ještě tady pořád stojím a můžu říct, že se musíš naučit milovat pády, protože celý život je padání." 266

Spousta lidí už Greenovi knihy nemají rádi. Slyšela jsem tolik názorů, že to popisuje stále to samé nebo že dějová linie je o ničem. Tak znovu píši, že jde o metafory, které do knihy dal. Opravdu si myslím, že kdo hledá příběh, který není nijak extra originální, ale má hlubokou myšlenku, John Green a David Levithan je to pravé.

,,člověk by myslel, že ticho znamená klid; ve skutečnosti ale znamená bolest." 232

I když teď mám takové zvláštní období, kdy mě nic nebaví, tuhle knihu jsem zhltla. Řadila bych ji k těm lepším knihám od Greena. Já se od těch knih nikdy nedokážu odtrhnout a mohla bych je číst stále dokola. Jestli nemáte rádi knihy od Greena tak se vám nebude líbit ani tahle, naopak, ale jestli Greenovi knihy máte rádi, nebudete zklamáni. Za mě každopádně ano!

Děkuji Martinus.cz za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu můžete zakoupit zde.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat