neděle 8. listopadu 2015

#17 • & synové •

Ahoj!
Dnes mám pro vás článek s citáty z knihy & synové (recenze). Doufám, že se budou líbit a nebo, že vás nějak inspirují.


  • Už od narození byl jejich vztah předurčený, stejně jako poloha hvězd na obloze.
  • Budoucnost pro něj představuje jasné světlo, které prosvítá zpod dveří, přítomnost je pro něj jen úzký průzor.
  • Za použití zkratkovitého jazyka, který popisuje úhly a rotaci, vás měl otec tendenci poučovat o tom, že nesmíte promarnit život - matchball - honbou za hloupostmi.
  • Náhle ze sebe začnete chrlit své nejniternější myšlenky, jenom abyste zjistili, zda ty pocity zůstanou nepovšimnuty nebo naopak.
  • Každá z těchto žen se zdála být obklopená zvláštním světlem, jako by na jejich příchod čekali mladí muži v celém světě.
  • Ošukal by ji, i kdyby nebyla moc hezká, protože ji tak trochu miloval.
  • Nebyla to žádná prdel, být někomu smyslem života.
  • Nevěřím v tu romantickou představu spojovanou se psaním, v inspiraci, v postavy, které vás pohltí, v žádné takové to falešné kouzlo. Vím přesně, co dělám. Celý den sedím o samotě ve své pracovně, tehdy začínám většinou až v noci, a pomalu ťukám do stroje, dokud mi na stole neleží něco, co by mohlo připomínat knihu tlustou tak, že si radostí poskočím.
  • Její jasná budoucnost se už teď začínala nově utvářet z mé nešťastné minulosti.
  • Dokážu se uvolnit natolik, že svět nenávidím s ohromnou láskou.
  • Podobně jako mnoho dalších, kteří se zřekli své minulosti, se Richard domníval, že kvůli jeho nepřítomnosti ostatní trpí téměř každý den. Ale ve skutečnosti nikomu zas až tolik nechyběl.
  • S tou knihou jsem přišel o své literární panictví.
  • Přál si, aby toto téma vykašlalo krev a zdechlo.
  • Richard byl znovu tím chlapcem, který pochopil život až příliš pozdě.
  • Všichni žijeme. Všichni umíráme.
  • Pravdou je, že se ze sexu můžete klidně zamilovat.
  • Andrew hádal, že láska tohoto muže ke knihám začala jako obrana, palisáda v jeho dlani.
  • Když jsem byl malý kluk, dokázal jsem zemřít nesčetněkrát a nesčetným způsobem, ale jakmile jsem dospěl, se vším tím předstíráním jsem skončil, třebaže jsem si i nadále představoval, jak mě sráží auto, jak padám v letadle nebo jak trpím nějakou strašlivou chorobou - nejvíc mě na tom bavilo asi to, když se ukázalo, že jsem vlastně naživu.
  • Nebuď duchem, co straší tvůj vlastní život.
  • Každá vzpomínka je představou.
  • Kolikrát jsme málem zemřeli, aniž bychom si to vůbec uvědomili?
  • Věřím v lásku na první pohled, abych tak mohl být spatřen.
  • Život občas vypadá jako nevydařená experiment.
  • Ale nemá smysl nechat se pohltit zbytečnými vzpomínkami.
  • Je pěkné vědět, že jsme všichni zvrácení úplně stejně.
  • Jen krátce uhnula pohledem, to když s ním zalétla k těm dvěma klukům, kteří uháněli pryč, jako by něco provedli, jako dva smrtelníci, kteří ukradli bohům radost za jejich mizerného dne.
  • Musí přece existovat něco, čím to můžu napravit, něco, co mi tě vrátí zpátky, něco, co můžu říct.
  • Protože všichni víme, že cesta nahoru je mnohem snazší než cesta dolů.
  • Smrt pro něj byla jediným útočištěm.
  • Tak trochu jsem nechal věci žít svým vlastním životem.
  • Proč bylo těžší milovat než nenávidět?
  • Ale měl jsi pravdu, skutečně všichni umíráme, někteří dříve něž jiní, a proto bychom se měli ze všech sil snažit vyjádřit své city dřív, než ten den nastane.
  • Co když už nikdy nebudu tím, kým jsem byl?
  • Smyslem života je, že má svůj konec.
  • Abys věděl, tak jakmile nejsem s tebou, cítím se naprosto zmatená.
  • Úžasné, jak se celý život, tisíce složitých emocí a lítostí, dokáže smrsknout v jedinou bolest.

Share:

0 komentářů:

Okomentovat