neděle 1. listopadu 2015

#12 •Hvězda•

Ahoj!
Dnes tady jsou citáty od Alex Flinn z knihy Hvězda.


  • Všechno tu má svůj původ, všechno tu má svůj den. Dejte mi důvod a já ukáže vám svůj sen!
  • Ve Sněhurce přijde svítání a ona si uvědomí, že ty děsivé oči, co v noci viděla, byla ve skutečnosti jen hodná lesní stvoření. Tak jsem si tehdy připadala. Lidé v místnosti na mě koukali, ale ne zle. Nikdy dřív jsem je neviděla, ale byli jako kamarádi. Chtěli mě poznat, protože jsem byla dobrá. Byla jsem opravdu dobrá. A v tu chvíli možná trošku viditelná.
  • Chci se jí zeptat proč. Proč? Abych po třicítce skončila jako ona, abych žila z alimentů? Děkuju, nechci. Chci v životě něco dokázat.
  • Tuhle hru hrají obě - Já jsem tak strašně tlustá, jenže to je jen pro lidi, co nikdy v životě tlustí nebyli.
  • Copak si neuvědomují, že na téhle planetě jsou i lidi, co nechtějí být pořád v centru pozornosti?
  • Mimochodem, já jsem Rex. Nezapomeň na mě, až budeš hvězda.
  • Myslím, že proto jsem pro něj hledala tolik omluv - pro to, jak se ke mně choval, dokonce i když mě poprvé uhodil. No, proto, a kvůli těm básním. Bylo to neuvěřitelné, najít v tom módním davu někoho s poetickou duší.
  • Můj terapeut Mario říká, že člověk nemůže připustit, aby mu život řídil vztek.
  • ,,Kdyby tak všechno bylo takhle jednoduché - kdyby stačilo si něco představit a ono by se to stalo." Myslín na Nicka; na to, jak jsem si po setkání s ním málem zase přála, aby bylo všechno jako dřív; na to, jak se cítím osamělá.
  • Občas člověk musí být statečný, aby mohl být umělec.
  • Láska je pro ni něco jako soutěžní sport a ona potřebuje vyhrávat, aby se cítila dobře.
  • Když se váza jednou rozbije, už se nedá spravit, rozhodně ne úplně, a se vztahy je to stejné.
  • Jsou takoví muži i ve skutečném životě? Nebo je tohle důvod, proč v těch nejlepších operách někdo na konci umře? Kdyby žili, mohli by třeba přijít na to, že skutečnost taková není.
  • Dneska s tebou jsem poprvé za hodně dlouhou dobu neměla pocit, že se musím snažit být někdo jiný.
  • Stali se z nás dobří kamarádi, ale možná bych chtěla, aby to bylo i něco víc.
  • Celou dobu na sobě cítím Seanovy ruce a je to, jako by mě držely pohromadě.
  • Přemýšlím, jestli ví, že ji její manžel už nemiluje.
  • Neodolám už, už se mi Violetta zpívá čím dál líp, protože se mi povedlo šíleně se zamilovat do Alfreda, to jest do Seana.
  • ,,Caitlin, já si vzpomínám, jak jsem sama byla teenager." Rowena se zarazí, jako by přemýšlela, co má říct dál. ,,Tehdy jsem si myslela, že vztahy, které jsem měla, jsou strašně důležité - že jsou navěky. Jenže nebyly. Jen moc málo lidí si nakonec vezme svou lásku ze střední školy, takže nestojí za to dělat závažná rozhodnutí - nebo si nechat ujít významné příležitosti - kvůli někomu, kdo je nejspíš jen dočasný. A krom toho, jestli je tak úžasný, tak bude chtít, abys udělala to, co pro tebe bude nejlepší. Být zpěvačka bude stejně znamenat něco obětovat ze vztahů a přátel."
  • Je šedý den. Šedoden, šedoden, šedoden..., takový den, kdy se člověk cítí smutný, i když je šťatsný.
  • Přidržím si límec u nosu a vím, že už vždycky, když ucítím tuhle vůni, nebo i jen vůni oceánu nebo ovocné tříště s příchutí piňakolády, vzpomenu si na něj.
  • A najednou do sebe všechno zapadne a já to pochopím: on mě nikdy nepolíbí.
  • Už jsi někdy potkala někoho, s kým sis okamžitě rozuměla? Že tě na něm zajímalo úplně všechno a věděla jsi, že jeho zas zajímá všechno o tobě?
  • ,,Rodiče nepodporují tvoje sny, takže je snadné dát od toho ruce pryč a říct, že to nemůžeš udělat. Ale jsou lidé, kteří překonali horší překážky, aby uskutečnili svoje sny. Není to vždycky snadné ani pohodlné."
  • ,,Já nečekám, že to bude snadné." ,,To doufám, protože ono nebude. To ale neznamená, že to nedokážeš. Znamená to jen, že musíš chtít. A musíš to chtít víc než všechno ostatní."
  • To už by bylo lepší, kdyby mi vrazila facku, než aby mě srovnávala se sebou.
  • ,,Ale umíš si představit, že bys už nezpívala? Proč by ses pak ráno vůbec budila?"
  • A co víc, myslím, že je důležitější být s někým proto, že vám na něm fakt záleží, než být s někým, jen abyste s někým byli.
  • ,,To víš, že chybí. Když něco děláš den co den a každou noc se ti o tom zdá, tak se ti to nemůže nestýskat, jakmile to skončí."
  • ,,Já vím. Věř mi, já moc dobře vím, jaké to je, když nechceš být ten, kdo jsi."
  • A Vi se kvůli tomu s Alem rozejde a řekne mu, že už ho nemiluje, i když ho miluje, aby byla jeho rodina šťastná.
  • Jenže občas se tomu špatně věří. Je hrozně těžké najít někoho, kdo by tě miloval kvůli tobě, ne jenom proto, že jsi hezká nebo že se chováš tak, jak chce, aby ses chovala.


Share:

0 komentářů:

Okomentovat