čtvrtek 20. srpna 2015

Magda Váňová - Babí léto

Název: Babí léto
Autor: Magda Váňová
Rok vydání: 2014
Počet stran: 235

Proč se starší muži jako Franc Wenig vždy zblázní do mladších dívek, i když je chtějí jenom využít pro peníze? Přesně taková Laura Krausová je. A potom, co se na ni Franc vykašle a zjistí, jaký je bohatý muž lituje, ale to už Franc otevřel oči a zjistil, kdo je pro něj nejlepší.

,,Možná vám to připadá směšné, ale duše umělce je křehká jako starý porcelán. Stačí jedno nepatrné ťuknutí, vznikne prasklina a od ní je jen krůček k rozpadu jeho osobnosti." str. 57

První povídka s názvem Babí léto mě příjemně překvapila. Knihu jsem začala číst s tím, že nevím, do čeho jdu. Rychle mě vtáhla do děje a netrpělivě čekala na konec. Konec mě sice moc nepřekvapil, ale rozhodně povídka má něco do sebe.

Jednoho dne se Gabriela přestěhuje do domku svého zesnulého dědečka na vesničce. Zdrcená rozchodem s Tomášem potkává Martinu, která se stane její nejlepší přítelkyní. Uzavřou dohodu a rozjedou spolu podnik. Jenomže všechno se jednou začne komplikovat. 

,,Bulila jsem, protože jsem předem věděla, že to stejně neudělám. Brečela jsem nad svou vlastní slabostí a neschopností se už na tohle všechno kolem vykašlat,"

Druhá povídka Lví dvůr se mi líbila, i když mi přišla neuvěřitelná. Pochybuji, že by to takhle mohlo normálně fungovat. V rámci uvěřitelnosti se mi to moc nelíbilo, ale napsané to bylo moc hezky. bylo to čtivé a kniha se mi nechtěla odkládat. Autorčin styl psaní mi opravdu vyhovuje.

Doris Téglová se s Ludvíkem potkali na jedné oslavě, kde se Ludvík bezhlavě zakoukal do mnohem krásnější Marie. Naneštěstí se ale Ludvík provdal za Doris, která mu začala organizovat život. A nakonec začala život organizovat i svým dcerám. Koho milovat a kde pracovat. Může její chování změnit týden strávený v chatě izolovaná od okolního světa?

,,Já o tom chlapci snila, srdce si zmrzačila,"

Třetí a závěrečná povídka se mi líbila ze všech nejvíce. Naprosto jsem se vžila do děje a soucítila s Marií. Konec byl opravdu neočekávaný a byl to naprostý zlom.

Celkové hodnocení beru velmi pozitivně. Líbily se mi jak náměty na povídky, tak zpracování a autorčin styl psaní. Za mě každopádně ANO a knihu vřele doporučuji!

,,Tolik času jsme už ztratili, neopozdím se ani o minutu."

Tímto děkuji nakladatelství Šulc-Švarc
Share:

0 komentářů:

Okomentovat