neděle 12. července 2015

Elizabeth LaBan - Esej o tragédii

Název: Esej o tragédii
Autor: Elizabeth Labanová
Překlad: Štěpán Hnyk
Originální název: The tragedy paper
Kdy vydáno: 2013, New York
Nakladatelství: Host
Počet stran: 283
Anotace: Tim Macbeth, sedmnáctiletý albín, nedávno přestoupil na prestižní Irvingovu školu, jejíž motto zní: "Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň." Ale přítel je to poslední, co Tim hledá - doufá jen, že absolvuje poslední ročník, aniž by vzbudil příliš pozornosti. Ale navzdory své snaze zůstat nenápadný se zamiluje do hvězdy ročníku Vanessy, přítelkyně nejoblíbenějšího studenta na škole. K Timovu překvapení Vanessa jeho lásku opětuje, ale pokud by to někdo zjistil, mohlo by to otřást jejím společenským postavením. Tim a Vanessa navážou utajovaný vztah, ale navíc se musí vypořádat s esejem o tragédii, závěrečnou prací posledního ročníku, kterou zadává nejpřísnější učitel na škole.
Mé hodnocení: Tahle kniha mě už od prvních stránek naprosto pohltila. Ani jsem nečekala, že mě kniha tak moc pohltí a já od ní nebudu moct odejít.
Proč jsem si vybrala právě tuto knihu? Vybrala jsem si ji především proto, že jsem o ní hodně slyšela, četla pozitivní recenze a líbil se mi název.
Definuj knihu dvěma slovy. Tragédie, láska.
Definuj knihu slovesem nebo citoslovcem. Skrývat.
Jakou postavu bys chtěla/nechtěla být? Nenašla jsem přímo postavu, u které bych hned řekla: "Chtěla bych být jako ona!" Jenom mi Vanessa přišla sympatická a hodná.
Jedno pozitivum. Originální a čtivý styl psaní

Jedno negativum. Na knize nemám nic, co bych mohla považovat za negativum.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat